Reklamácia
Vážení zákazníci,
tu nájdete všetky dôležité informácie o možnom vzniku nároku na reklamáciu a jeho následnom riešení.
Reklamačný poriadok
Vážení zákazníci,
tu nájdete všetky dôležité informácie o možnom vzniku nároku na reklamáciu a jeho následnom riešení.
Kvalita rastlinného materiálu je pred odoslaním vždy skontrolovaná našimi skúsenými záhradníkmi. Tovar je veľmi starostlivo zabalený. Po prevzatí by ste mali poskytnúť rastlinám primeranú starostlivosť. Potrebné informácie nájdete v priloženom Návode na pestovanie. Pri doprave sa môže rastlinný materiál potlačiť, takže nemožno posudzovať jeho vzhľad v súvislosti s kvalitou. Taktiež treba prihliadať na obdobie kľudu, kedy rastlinám opadávajú listy, avšak koreňový systém je dobre vyvinutý a schopný zabezpečiť ďalší rast. Ak sa počas transportu balík poškodil, zásielka nie je kompletná, dodaný tovar je zamenený, prípadne sa rastlinný materiál aj napriek Vašej dobrej starostlivosti neujali, máte možnosť uplatniť si reklamáciu.
A) Úprava všeobecných podmienok uplatnenia zodpovednosti za vady
Všeobecné podmienky zodpovednosti za vady pri uzatvorení zmluvy o kúpe rastlinného materiálu (ďalej len „tovar“) prostredníctvom internetovej stránky www.starkl.sk medzi predávajúcim a spotrebiteľom sú upravené v zákone č. 40/1964 Zb., v platnom znení (Občiansky zákonník) a v zákone č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení.
B) Reklamačné podmienky
Čl. 1. Záručná doba
1.1. Záručná doba začína plynúť od prevzatia zakúpeného tovaru spotrebiteľom, t.j. dňom uvedeným na daňovom doklade – faktúre.
1.2. Zákonná záručná doba na predávaný tovar je 24 mesiacov.
1.3. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamačnom konaní.
Čl. 2. Zodpovednosť predávajúceho za vady predaného výrobku v záručnej dobe
2.1. Spotrebiteľ je povinný zakúpený tovar po prevzatí riadne a dôkladne skontrolovať a prehliadnuť. V prípade zistenia vady na tovare je povinný bez zbytočného odkladu oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu. To isté platí aj v prípade, keď spotrebiteľ zistí rozpor s objednávkou, ak je dodaný iný tovar alebo iné množstvo, ako bolo objednané.
2.2. Po prevzatí zakúpenej zásielky je potrebné tovar čo najrýchlejšie zasadiť.
2.3. Pred použitím zakúpeného tovaru je spotrebiteľ povinný riadne sa oboznámiť s obsahom dodanej užívateľskej príručky (návod na pestovanie a ošetrovanie). Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru spôsobené jeho užívaním v rozpore s návodom na pestovanie a ošetrovanie.
2.4. Po odoslaní reklamácie je vhodné tovar (rastlinný materiál) nechať ešte 3 týždne zasadený - pre možnosť kontroly naším záhradníkom. Pokiaľ si spotrebiteľ želá vrátiť peniaze, zašle spolu s kópiou faktúry aj reklamovaný tovar.
2.5. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené u dodaného tovaru nesprávnou starostlivosťou či mrazom. Záruka sa taktiež nevzťahuje na vady spôsobené vyššou mocou.
2.6. V prípade výskytu vady odstrániteľnej má spotrebiteľ právo na jej bezplatné odstránenie. Iba v prípade, že by bezplatné odstránenie vady nebolo úmerné vzhľadom k rozsahu vady, môže žiadať výmenu tovaru. Pokiaľ by ani tento postup nebol možný, môže kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.
2.7. V prípade výskytu neodstrániteľnej vady, ktorá nebráni riadnemu užívaniu, môže spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru, alebo primeranú zľavu z ceny alebo od zmluvy odstúpiť. V prípade vady neodstrániteľnej, ktorá bráni riadnemu užívaniu, môže spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru alebo od zmluvy odstúpiť.
2.8. Rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade, náležia spotrebiteľovi aj v prípade, ak ide o vady odstrániteľné, avšak pre opakované vyskytnutie vady, alebo pre väčší počet vád nie je možné tovar riadne užívať.
2.9. Práva zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
Čl. 3. Uplatnenie práva zodpovednosti za vady - reklamácia
3.1. Miestom pre uplatnenie reklamácie je spoločnosť Starkl Záhradník s.r.o., Senecká cesta 2553, 900 27 Bernolákovo.
3.2. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v mieste pre uplatnenie reklamácie u predávajúceho zaslaním tovaru na reklamáciu poštou, či prepravnou službou. V súvislosti s uplatnením reklamácie zakúpeného tovaru predávajúci nepreberá žiadne zásielky na dobierku alebo na náklady predávajúceho.
3.3. V prípade zaslania tovaru za reklamáciu je spotrebiteľ povinný preukázať, že vec zakúpil u predajcu zaslaním kópie faktúry. Ďalej je spotrebiteľ povinný v písomnej reklamácii uviesť názov tovaru, počet, dôvod reklamácie, uviesť voľbu práva zodpovednosti za vady, ktoré uplatňuje, dátum, podpis, adresu, tel. kontakt. Pre urýchlenie komunikácie predávajúci odporúča zásielku obsahujúcu reklamovaný tovar a sprievodné doklady označiť nápisom “REKLAMÁCIA”.
3.4. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ právo na náhradu poštovného.
3.5. V prípade neoprávnenej reklamácie nárok na náhradu svojich nákladov spojených s uplatnením reklamácie nemá ani spotrebiteľ, ani predávajúci (okrem prípadov opakovanej bezdôvodnej reklamácie spotrebiteľa, pri ktorej sa dá odvodiť, že z jeho strany sa jednalo o zneužitie práv).
3.6. V prípade zaslania vadného tovaru na reklamáciu spotrebiteľ zašle reklamovaný tovar vo vhodnom obalovom materiáli, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám dodaného tovaru.
Čl. 4. Vybavenie reklamácie
4.1. Reklamácia tovaru, bez ohľadu na spôsob jej vybavenia, musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po márnom uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.
4.2. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu tovaru jedným z nasledujúcich zákonom stanovených spôsobov (s ohľadom na charakter predávaného sortimentu):
▪ výmenou výrobku za nový výrobok,
▪ vrátením kúpnej ceny výrobku po doručení reklamovaného produktu
▪ poskytnutím primeranej zľavy,
▪ výzvou na prevzatie plnenia,
▪ odôvodnením zamietnutím reklamácie výrobku, uplatnenej do 12 mesiacov od jeho kúpy
▪ zamietnutím reklamácie výrobku, uplatnenej po 12 mesiacoch od jeho kúpy
4.3. O spôsobe vybavenia reklamácie vydá predávajúci spotrebiteľovi písomné potvrdenie najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. V prípade vybavenia reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy tovaru jej odôvodneným zamietnutím k písomnému vyjadreniu predávajúci priloží aj odborné vyjadrenie oprávnenej osoby.
Kontaktná adresa pre podanie reklamácie:
Starkl – zahradník, spol. s r o,
Senecká cesta 2553
900 27 Bernolákovo
Predávajuci: Starkl – zahradník, spol. s r o, Kalabousek 1661, 286 01 Čáslav, Česká republika
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27
Odbor výkonu dozoru
tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104
fax č.: 02/ 58272 170